Strona główna - Szkoła Podstawowa im. Bohaterów walk nad Bzurą 1939 roku w Kocierzewie Południowym

Zwiększ kontrast napisów na stronie
Zwieksz rozmiar napisów na stronie
  • Aktualności
    • Aktualności
    • Innowacja pedagogiczna "Kurtyna w górę, czyli, szkolne spotkania z teatrem"
    • Innowacja pedagogiczna "W świecie robotów"
    • Innowacja pedagogiczna „Zaprogramuj swój świat – przez zabawę do wiedzy.”
    • Innowacja pedagogiczna „Pomagać, to obowiązek czy satysfakcja”?
    • TURNIEJ ZIELONOŚWIĄTKOWY
  • O szkole
    • O szkole
    • Kadra
    • Uczniowie
    • Kalendarz roku szkolnego
    • Biblioteka
  • Dokumenty
    • Dokumenty
    • Pliki do pobrania
  • Projekty w naszej szkole
    • „Zdalna Szkoła – wsparcie Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej w systemie kształcenia zdalnego”
    • Program rządowy "Aktywna tablica"
    • Bieg po zdrowie
    • Dopalaczom mówimy STOP!
    • Wielka Mapa Polski
    • Program dla szkół
    • Trzymaj formę
    • Projekt ekologiczny "Cicha woda brzegi rwie"
    • Kod do przyszłości
    • "Inwestycja w sukces-podniesienie standartów nauczania w Szkole Podstawowej
    • Młodzi Kocierzewiacy na Ekologicznym Szlaku
    • EKOPRACOWNIA-SZKOŁA PODSTAWOWA
    • Kreatywny Kocierzew
    • EKOPRACOWNIA-GIMNAZJUM
    • "Od malucha do zucha"
    • "Od indywidualizacji do samorealizacji"
    • Szkatułka wiedzy i umiejętności
  • Galeria
  • Kontakt
  • Logopeda
    • Logopeda
    • Warsztaty logopedyczne dla rodziców
    • Informacje dla rodziców
    • Zadania logopedy szkolnego
    • Przyczyny zaburzeń mowy
    • Skutki wad wymowy
    • Wskazówki dla rodziców
  • Pedagog
    • Pedagog
    • Dla rodziców
    • Dla uczniów
    • Kącik emocji
  • Osiągnięcia
  • Sport
  • Biblioteka
    • Biblioteka
    • Narodowe Czytanie Nowel
    • "Spotkania z książką"
  • Platforma Teams
    • Platforma Teams
    • Pliki do pobrania
  • Przedszkole
  • Dziennik elektroniczny
  • COVID-19
  • RODO
  • Deklaracja dostępności

Wskazówki dla rodziców

Co powinni robić rodzice, aby wspomagać rozwój mowy dziecka:

 

  •  Do dziecka mówmy spokojnie, wyraźnie prostymi zdaniami.
  •  Kiedy dziecko wypowie jakieś słowo, zdanie starajmy się rozszerzyć jego wypowiedź, dodając jakieś inne słowa.
  •  Codziennie czytajmy dziecku jakiś wierszyk czy bajeczkę. Uczmy krótkich wierszyków na pamięć.
  •  Śpiewajmy piosenki – to ćwiczenie językowe, rytmiczne ale i terapeutyczne.
  •  Organizujmy zabawy polegające na dmuchaniu – bańki mydlane, harmonijka ustna, różne piszczałki, gwizdki; można też dmuchać na piłeczki lekkie i cięższe i zdmuchiwać je ze stołu, kanapy itp.
  •  Bardzo ważne jest ćwiczenie paluszków obu rączek, szczególnie palca wskazującego i kciuka, dlatego należy podawać dziecku kredki do malowania i nakłanianie go do rysowania, zamalowywania obrazków, a także zabawy w wydzieranki z papieru, lepienie z plasteliny, ewentualnie „pomaganie” mamie przy robieniu klusek i innych rzeczy z ciasta).
  •  Kiedy rysujemy z dzieckiem, opisujmy co powstaje np. tu oczko kotka, a tu nosek, itp. Bardzo istotne są też zabawy dźwiękonaśladowcze, np. kotek–„miał”, krowa-„mu”, kaczka –„kwa”, itp.
  •  Jeśli dziecko nadal wypija z butelki za pomocą smoczka kaszkę czy mleko – koniecznie musimy je od tego odzwyczaić i to jak najszybciej!
  •  Ważne jest, aby dziecko nauczyło się gryźć i żuć.
  •  Ważne jest, aby dziecko nie ssało smoczka „gryzaka”, zwracajmy również uwagę, aby dziecko nie ssało palca, gdyż następstwem tych niepożądanych zachowań mogą być wady zgryzu, które prowadzą do wad wymowy, np. wymowa międzyzębowa.
  •  Istotne jest też, aby dziecko oddychało nosem, w przypadku, gdy dziecko oddycha ustami, poprośmy pediatrę o ustalenie przyczyny.
  •  Unikajmy zdrobnień i spieszczeń (języka dziecinnego), dziecko bowiem jak usłyszy, tak będzie mówiło.
  •  Nie zmuszajmy dziecka leworęcznego do posługiwania się ręką prawą w okresie kształtowania się mowy, może to być przyczyną np. jąkania.
  •  Zachęcajmy swoje dziecko do mówienia (nie zmuszajmy!), chwalmy za każdy przejaw aktywności werbalnej, dostrzegajmy każde, nawet najmniejsze osiągnięcia, nagradzając je pochwałą.
  •  Unikajmy wszelkich rozmów o dziecku przy dziecku.
Logopeda
Logopeda Warsztaty logopedyczne dla rodziców Informacje dla rodziców Zadania logopedy szkolnego Przyczyny zaburzeń mowy Skutki wad wymowy Wskazówki dla rodziców

Kontakt

Kocierzew 103

99-414 Kocierzew
468384826
spkocierzew@op.pl

Odwiedź również:

Dziennik elektroniczny Librus
Dziennik elektroniczny Librus

Odwiedzin

Odwiedzin 9999
Stworzone przez pl.mfirma.eu