Strona główna - Szkoła Podstawowa im. Bohaterów walk nad Bzurą 1939 roku w Kocierzewie Południowym

Zwiększ kontrast napisów na stronie
Zwieksz rozmiar napisów na stronie
  • Aktualności
    • Aktualności
    • Innowacja pedagogiczna "Kurtyna w górę, czyli, szkolne spotkania z teatrem"
    • Innowacja pedagogiczna "W świecie robotów"
    • Innowacja pedagogiczna „Zaprogramuj swój świat – przez zabawę do wiedzy.”
    • Innowacja pedagogiczna „Pomagać, to obowiązek czy satysfakcja”?
    • TURNIEJ ZIELONOŚWIĄTKOWY
  • O szkole
    • O szkole
    • Kadra
    • Uczniowie
    • Kalendarz roku szkolnego
    • Biblioteka
  • Dokumenty
    • Dokumenty
    • Pliki do pobrania
  • Projekty w naszej szkole
    • „Zdalna Szkoła – wsparcie Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej w systemie kształcenia zdalnego”
    • Program rządowy "Aktywna tablica"
    • Bieg po zdrowie
    • Dopalaczom mówimy STOP!
    • Wielka Mapa Polski
    • Program dla szkół
    • Trzymaj formę
    • Projekt ekologiczny "Cicha woda brzegi rwie"
    • Kod do przyszłości
    • "Inwestycja w sukces-podniesienie standartów nauczania w Szkole Podstawowej
    • Młodzi Kocierzewiacy na Ekologicznym Szlaku
    • EKOPRACOWNIA-SZKOŁA PODSTAWOWA
    • Kreatywny Kocierzew
    • EKOPRACOWNIA-GIMNAZJUM
    • "Od malucha do zucha"
    • "Od indywidualizacji do samorealizacji"
    • Szkatułka wiedzy i umiejętności
  • Galeria
  • Kontakt
  • Logopeda
    • Logopeda
    • Warsztaty logopedyczne dla rodziców
    • Informacje dla rodziców
    • Zadania logopedy szkolnego
    • Przyczyny zaburzeń mowy
    • Skutki wad wymowy
    • Wskazówki dla rodziców
  • Pedagog
    • Pedagog
    • Dla rodziców
    • Dla uczniów
    • Kącik emocji
  • Osiągnięcia
  • Sport
  • Biblioteka
    • Biblioteka
    • Narodowe Czytanie Nowel
    • "Spotkania z książką"
  • Platforma Teams
    • Platforma Teams
    • Pliki do pobrania
  • Przedszkole
  • COVID-19
  • RODO
  • Deklaracja dostępności

Galeria

 

Politechnika Łódzka - 6.03.2020

Grupa uczniów z klasy 7b i klasy 6b uczyła się programowania tekstowego. Mieli do wykonanie dość trudne zadanie. Świetnie sobie z nimi poradzili.

 

Politechnika Łódzka - 6.03.2020

Kolejny wyjazd i kolejne zajęcia na Politechnice Łózkiej. Jedna z grup (klasa 7a i klasa 6a) programowała roboty oraz składała drony, które następnie wprawiano w ruch.

 

Politechnika Łódzka

Kolejny wyjazd na Politechnikę Łódzką w ramach projektu INFORMATYKA BEZ GRANIC oraz realizowanej w szkole innowacji. Zajęcia na politechnice z programowania były dla uczestników nie tylko nauką, ale też świetną zabawą. W II półroczu w wyjazdach bierze udział 44 uczniów od klasy trzeciej do siódmej.

LEGO education

Zabawa z klockami LEGO education. Najpierw projektujemy, potem budujemy, a następnie programujemy stworzone roboty.

SCRATCH

Kolejne zajęcia z programowania. Tym razem zabawa ze Scratchem. 

LEGO MINDSTORMS C.D.

Uczniowie na kolejnych zajęciach budują i programują roboty.

LEGO MINDSTORMS

 Uczniowie rozwijają swoje umiejętności informatyczne poprzez zabawę, budowę z klocków lego.

 

LEGO education

 Na zajęciach dodatkowych z informatyki uczniowie budują roboty z klocków LEGO, programują je według instrukcji lub własnego pomysłu.

 

W świecie drukarek 3D

 Na kolejnych zajęciach uczniowie mogli zapoznać się z pracą drukarek 3D. Najpierw zaprojektowali swoją rzecz do wydrukowania, napisali program i przystąpili do drukowania. Przekonali się, że drukowanie trójwymiarowe jest dosyć czasochłonne.

 

Drony-poduszkowce

 Kolejne zajęcia na Politechnice Łódzkiej były z wykorzystaniem komputerów Apple. Uczniowie składali i programowali drony-poduszkowce.

Politechnika Łódzka-pierwszy wyjazd

 Podczas pierwszego wyjazdu na Politechnikę Łódzką uczniowie poznali uczelnię i wykładowców. Zapoznali się również ze sprzętem informatycznym, z którego będą korzystać. Pierwsze zajęcia to spotkanie z robotem Makeblock Neuron. Uczniowie budowali i programowali swoje roboty.

 

 

Innowacja pedagogiczna „W świecie robotów”

 

Metryczka:

szkoła: Szkoła Podstawowa w Kocierzewie Południowym

adresaci: uczniowie klasy VI ab

autorzy innowacji: mgr Beata Rześna

realizatorzy innowacji: mgr Beata Rześna

termin realizacji : rok szkolny 2019/2020

zajęcia będą prowadzone  w ramach zajęć rozwijających z informatyki w kl. VI ab oraz na zajęciach wyjazdowych na Politechnice Łódzkiej

 

            Wstęp:

           Innowacja ma na celu wprowadzenie nauki programowania, wsparcie kształcenia tradycyjnego, kształceniem multimedialnym, szerzenie idei nauki poprzez działanie. Uczniowie korzystając z zestawów Lego Education oraz Lego Mindstorms zostaną wprowadzeni w robotów i nowoczesnych technologii. Zdobędą nowe umiejętności oraz usprawnią już posiadane. Programowanie, jako nowoczesny środek dydaktyczny uatrakcyjni proces nauczania w szkole oraz stworzy nowe możliwości wspomagania uczniów. Poza tym, taka forma pracy jest bardzo atrakcyjna dla uczniów, co znacznie wpływa na ich pełne zaangażowanie w realizowane działania. 

Uczniowie uczą się programowania w środowisku Scratch, Logomocji i Baltie oraz programowania robotów Lego. Dzięki innowacji uczniowie nabędą umiejętność kreatywnego i świadomego wykorzystania technologii w realizacji własnych pomysłów. Nauka programowania uczy świadomego korzystania z technologii informatycznej.

           W ramach innowacji została nawiązana współpraca z Politechniką Łódzka. Tam uczniowie dwa razy w miesiącu uczestniczą w zajęciach w ramach projektu „Informatyka bez granic”.

 

            CELE GŁÓWNE:

  1. Rozwijanie zainteresowań informatycznych.
  2. Rozbudzenie zainteresowania tworzeniem i programowaniem robotów.
  3. Przygotowanie do życia w społeczeństwie informacyjnym.
  4. Bezpieczne posługiwanie się sprzętem komputerowym.
  5. Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, intuicji, wyobraźni i wnioskowania.
  6. Kształcenie umiejętności kreatywnego rozwiązywania problemów.
  7. Zapoznanie z robotami LEGO, tworzenie programów w środowisku LEGO.
  8. Zapoznanie z elementami środowiska Scratch, Logomocja.
  9. Kształtowanie umiejętności kreatywnego rozwiązywania problemów.

 

CELE SZCZEGÓŁOWE:

Uczeń:

  • Tworzy logiczne instrukcje dotyczące codziennych czynności.
  • Czyta instrukcje budowy robotów.
  • Konstruuje roboty wg instrukcji lub własnego pomysłu.
  • Wykorzystuje komputer do sterowania robotem.
  • Potrafi przesuwać lub obracać obiekty na ekranie.
  • Stosuje pętle warunkową.
  • Potrafi edytować i zmieniać tło sceny.
  • Potrafi edytować obiekty.
  • Potrafi konstruować skrypty.
  • Potrafi zaprojektować prostą grę.
  • Potrafi współpracować w grupie.

 

METODY PRACY

  • pogadanka,
  • obserwacja,
  • pokaz,
  • prezentacja multimedialna,
  • gry i zabawy,
  • działania praktyczne,

 

FORMY PRACY

  • indywidualna,
  • zbiorowa, grupowa,
  • w parach

TEMATYKA ZAJĘĆ:

  1. Czym jest programowanie?
  2. Sterowanie osobą w świecie fizycznym bez użycia komputera.
  3. Sterowanie postaciami przy użyciu aplikacji „przeciągnij, upuść”.
  4. Poznanie pętli i stosowanie jej.
  5. Poznanie środowiska Scratch.
  6. Poznanie środowiska Logomocji
  7. Programowanie przy użyciu Scratch i Logomocji.
  8. Tworzymy własną grę z wykorzystaniem instrukcji programistycznych.
  9. Budowanie i programowanie robotów Lego Education i Mindstorms.
  10. Poznanie oprogramowania Lego Education WeDo 2.0 i Mindstorms EV3.

 

 

POMOCE DYDAKTYCZNE:

  • Laptopy wraz z oprogramowaniem Lego Education WeDo 2.0 i Mindstorms EV3, USB
  • Zestawy klocków Lego Education WeDo 2.0
  • Zestaw klocków LEGO Mindstorms EV3

 

EWALUACJA:

  • obserwacja postępów uczniów podczas zajęć,
  • dokumentacja,
  • analiza wyników (wytworów) pracy uczniów – skonstruowane i zaprogramowane roboty,

 

Podsumowanie

W czasie zajęć uczniowie zdobędą nową wiedzę i umiejętności z zakresu programowania i budowania robotów. Poszerzą i zweryfikują już posiadane wiadomości. Rozwiną zdolności posługiwania się technologią komputerową oraz nabędą umiejętności logicznego myślenia, pomysłowości, sprawności manualnej oraz wyobraźni przestrzennej. Wyjazdy na Politechnikę Łódzką przybliżą uczniom świat informatyczny, dzieci poznają budowę i programowanie robotów – konstruowane modele będą odzwierciedlać znane z życia urządzenia, pokazując ich działanie; pokazanie mechanizmów i procesów zachodzących w technice i robotyce; odkrywanie tajników rozwiązań technicznych dzięki którym robot „widzi, czuje i słyszy”; zrozumienie znaczenia interakcji człowiek-komputer; wykorzystanie środowiska wizualnego do zaprogramowania urządzenia; programowanie urządzeń np. omijanie, usuwanie przeszkód, precyzyjne poruszanie, sumo robotów, wykorzystywanie czujników do rozpoznawania barwy, odległości, budowa prostego radaru; poznanie rozwiązań technicznych wspierających rozwój aktywności fizycznej np. smart piłka, projektowanie inteligentnych ubrań. Zajęcia na Politechnice Łódzkiej prowadzone będą przez tamtejszych wykładowców.

 

 

Aktualności
Aktualności Innowacja pedagogiczna "Kurtyna w górę, czyli, szkolne spotkania z teatrem" Innowacja pedagogiczna "W świecie robotów" Innowacja pedagogiczna „Zaprogramuj swój świat – przez zabawę do wiedzy.” Innowacja pedagogiczna „Pomagać, to obowiązek czy satysfakcja”? TURNIEJ ZIELONOŚWIĄTKOWY

Kontakt

Kocierzew 103

99-414 Kocierzew
468384826
spkocierzew@op.pl

Aktualności

  • Konkursy z projektu ekologicznego „Czysto wszędzie, ładnie wszędzie”
  • Dzień Dziecka w przedszkolu
  • Kartka dla Mamy!
Zobacz więcej...

Galeria

Odwiedź również:

Odwiedzin

Odwiedzin 9999
Stworzone przez pl.mfirma.eu