Poniższy innowacja jest odpowiedzią brak u wielu uczniów umiejętności analizy i syntezy tekstów źródłowych i treści przekazywanych podczas lekcji przez nauczyciela. Dużym problemem jest fakt, iż niektórzy uczniowie nie potrafią uczyć się ze swoich notatek, nie potrafią odszukać w zeszycie treści przywoływanych przez nauczyciela, których uczyli się kilka lekcji wcześniej, trudności sprawia uczenie się z podręcznika. Zagadnienia są łatwiej przyswajane przez uczniów, jeśli przedstawione są w sposób obrazkowy, schematyczny, z użyciem koloru czy ikon. Wykonywanie notatek rysunkowych pozwala poprawić koncentrację uwagi, zainteresowanie tematem i lepsze zrozumienie przyswajanych treści. Uczniowie zostaną zapoznani z elementami myślenia wizualnego, z zasadami tworzenia notatek, będą wykorzystywać myślenie wizualne w tworzeniu notatek, ćwiczyć syntetyzowanie, klasyfikowanie, samodzielne notowanie przy jednoczesnym uczeniu się nowego materiału.
Cele szczegółowe:
Metody: pokazowa, burza mózgu, badawcza, działanie praktyczne
Formy: indywidualna i grupowa
Środki dydaktyczne: tablica, tablica interaktywna, Internet, bank ikon nauczyciela, mazaki, markery, pióra, kartki białego papieru.
Nauczyciel:
W celu uzyskania informacji zwrotnej nauczyciel:
Wszystkie wyniki i uwagi zostaną opracowane w sprawozdaniu oraz udostępnione dyrektorowi szkoły.