WYCIECZKA ROWEROWA DO BOCZEK CHEŁMOŃSKICH
Boczki, to miejsce pierwszej wycieczki rowerowej w ramach innowacji pedagogiczne realizowanej w klasie 6. Dzieki gościnności ks. proboszcza Mariusza Szmajdzińskiego poznaliśmy historie drewnianego kościółka p.w Św. Rocha w Boczkach. Gościliśmy u p. Jacka Ķłosa odwiedzając miejsca upamietniajace Józefa Chełmońskiego. Poznaliśmy historie życia malarza i słynne obrazy. Poznanie tytułów ułatwiły nam zagadki które sami rozwiazywalismy. Już wiemy co przedstawiają "Babie lato", "Bociany", "Sielanka", "Owczareczek". I to co najważniejsze byliśmy razem, bawiliśmy się razem w przyjaznej i bezpiecznej atmosferze. Było super!!!!!
Tytuł innowacji: Rowerowo – odkrywamy uroki okolicy
Dane o innowacji
Miejsce wdrażania innowacji : Szkoła Podstawowa im. Bohaterów walk nad Bzurą 1939 r. w Kocierzewie Południowym.
Autorzy innowacji:
mgr Elżbieta Rokicka
Czas realizacji: rok szkolny 2021/2022
Zakres innowacji:
Adresatami innowacji są uczniowie klasy 6, którzy uczestniczą w lekcjach wychowania fizycznego, zajęciach w Sport Klubie oraz wycieczkach rowerowych.
Innowacja pedagogiczna „Rowerowo - odkrywamy uroki okolicy” jest propozycją poszerzenia wiedzy i umiejętności z zakresu turystyki rowerowej. Pomysł wprowadzenia innowacji zrodził się w wyniku refleksji nad edukacją prozdrowotną dzieci i młodzieży, a także realizacją założeń programowych dla II etapu edukacyjnego. Nietrudno zauważyć, że nasi uczniowie większość czasu spędzają przed ekranem komputera, telewizora lub telefonu komórkowego. Niniejsza innowacja ma na celu szerzenie idei rozwoju aktywności fizycznej z wykorzystaniem nowych form takich jak turystyka rowerowa, trening cardio, joga, trening turbo, noedic walking, hula-hop, stretching, aerobik, pilates, zumba, trening uważności.
Ma ona zachęcać i motywować uczniów do uprawiania turystyki rowerowej, aktywnego stosowania nowych form treningu , rozwoju sprawności ruchowej oraz bardziej zintegrować zespół klasowy.
Uważam że nowe formy aktywności ruchowej dają młodemu człowiekowi wiele, nie tylko podnoszą poziom wiedzy i sprawności ogólnej, ale również kształtują wytrwałość i mają wpływ na moralne postawy wychowanków. Szkoła podstawowa, to pierwszy etap przygotowujący młodego człowieka do aktywnego trybu życia. Ważnym wymiarem podejmowanych działań innowacyjnych jest wzbogacenie ucznia w takie wartości jak: wrażliwość, aktywność, kreatywność i otwartość, odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoje i innych. Poprzez działania twórcze całego zespołu, różnorodność form aktywności fizycznej takich jak: joga, trening cardio, nording walking, stretching, pilates, trening uważności, turystyka rowerowa uczniowie będą mieć możliwość rozwijania własnych zainteresowań i to zarówno ci bardzo sprawni fizycznie jak i nieśmiali, w których drzemie potencjał ograniczony obawą, lekiem i poczuciem braku wiary we własne możliwości i umiejętności. Za najlepszy sposób osiągnięcia zamierzonych celów uznałam wspólne rowerowe wycieczki oraz takie formy zajęć wychowania fizycznego, które opierają się na zabawie i integrują zespół klasowy. Podsumowując należy stwierdzić, że innowacja „ Rowerowo - odkrywamy uroki okolicy” wychodzi naprzeciw oczekiwaniom dzieci i rodziców oraz stwarza możliwość rozwijania zainteresowań uczniów i zachęca ich do aktywnego spędzania czasu wolnego.
Nadrzędnym celem innowacji jest wspomaganie wszechstronnego rozwoju młodego człowieka, przygotowanie go do aktywnego, zdrowego stylu życia, integracja zespołu klasowego.
Cele ogólne
Cele szczegółowe:
III. Metody i formy nauczania
Formy pracy
IV. Sposób realizacji
Innowacja będzie realizowana w ramach zajęć wychowania fizycznego podczas miesięcznych bloków tematycznych oraz jednodniowych wycieczek rowerowych. Jest to jednocześnie propozycja rozszerzenia oferty edukacyjnej szkoły ,wyjścia naprzeciw zainteresowaniom uczniów, a tym samym wzbogacenie wiedzy i umiejętności z zakresu wychowania prozdrowotnego
V. Obszar planowanych zagadnień
VI. Spodziewane efekty
Wpływ na ucznia:
Uczeń :
Wpływ na pracę szkoły:
VII. Ewaluacja
Celem ewaluacji jest podnoszenie jakości pracy szkoły oraz ocena podejmowanych działań. Podczas realizacji innowacji przewidziana jest ewaluacja bieżąca oraz po jej zakończeniu. Ma ona na celu zdiagnozowanie poziomu efektywności zajęć oraz zaangażowania uczniów.
Ewaluacji podlegać będą:
Narzędzia służące do ewaluacji: