,,Motylki jedza zdrowo" dzisiaj na przekąskę Dzieci z grupy czterolatkow zjadły placuszki z jabłkiem z maki pełnoziarnistej i jogurtu naturalnego. Dodatkiem były pyszne świeże owoce.😋🦋
Kolejne zajęcia innowacyjne z cyklu ,,Motylki jedza zrowo".🙂 Dzisiaj na przekąski dzieci samodzielnie wykonały kolorowe i zdrowe koreczki. Motylki komponowaly własne propozycję koreczkow i bardzo chetnie próbowały nowych smakow. Miały przy tym dużo radości.🙂☺
,,Motylki jedza zdrowo" Kolejne zajęcia innowacyjne w grupie czterolatkow. Dziś dzieci wspólnie wykonaly serniczki truskawkowe, które pozniej zjadły z ulubionymi owocami i orzechami. Motylki poznały też Piramidę Zdrowia, która wspólnie ułożyły pod nadzorem nauczyciela.
Drugie zajęcia innowacyjne w grupie 🦋 w trakcie których, wspólnie przygotowaliśmy gofry na słodko, ale bez dodatku cukru🙂
Motylki jedza zdrowo - pierwsze zajęcia innowacyjne w grupie 4 latkow. Dzieci nabywaly umiejętności samodzielnego przygotowywania posiłku zgodnie z zasadami zdrowego odżywiania, higieny i bezpieczenstwa. Motylki wykonały kanapeczki na waflach ryzowych, które później zjadły że smakiem 🙂
Innowacja pedagogiczna w Oddziale Przedszkolnym w Szkole Podstawowej im. Bohaterów walk nad Bzurą 1939 roku w Kocierzewie Południowym
Na podstawie:
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 poz. 1082);
Statut Szkoły Podstawowej im. Bohaterów walk nad Bzurą 1939 roku w Kocierzewie Południowym.
Programowo – metodyczna
mgr Justyna Kowalik
Listopad 2022r. – czerwiec 2023r.
Dzieci z oddziału przedszkolnego ,,Motylki”
Racjonalne odżywianie jest bardzo ważnym czynnikiem warunkującym prawidłowy rozwój dzieci. Dziecko, które otrzymuje odpowiednie składniki odżywcze w codziennej racji pokarmowej, jest zdrowe i uzyskuje dobre wskaźniki rozwojowe. Nieprawidłowe żywienie może spowodować niedostateczny rozwój i wzrost organizmu dziecka, może być przyczyną mniejszej sprawności fizycznej oraz powstawania niektórych chorób lub zaburzeń. Racjonalne odżywianie wywiera wpływ na aktywność psychiczną dziecka, samopoczucie, na stosunek do zabawy, nauki i otaczającego świata zewnętrznego. Zdrowie jest jedną z najważniejszych wartości społecznych i powinno być odpowiednio pielęgnowane, w tym celu dobrze jest kształtować postawy prozdrowotne już u małych dzieci w procesie dydaktyczno-wychowawczym. Wszystko, co podajemy dzieciom do zjedzenia, przyczynia się do kształtowania ich przyszłych kulinarnych upodobań i nawyków. Właściwe żywienie ma ogromny wpływ na długość i jakość naszego życia. Proponowana innowacja jest odpowiedzią na poszukiwanie sposobów zainteresowania dzieci zdrowym odżywianiem.
Dziecko :
Tematyka zajęć prowadzonych w ramach innowacji ,,Motylki jedzą zdrowo” odnosi się do treści podstawy programowej wychowania przedszkolnego Wydawnictwa MAC Edukacja autorstwa: Wiesławy Żaby – Żabińskiej, Wioletty Majewskiej i Renaty Paździo, które dotyczą wychowania zdrowotnego, z naciskiem na zasady zdrowego żywienia.
Zajęcia innowacyjne realizowane będą w Szkole Podstawowej w Kocierzewie w formie zajęć prozdrowotnych i warsztatów kulinarnych, organizowanych średnio dwa razy w miesiącu, w grupie czterolatków. Innowacyjność będzie polegać na wprowadzeniu zasad zdrowego żywienia i zachęcaniu do spożywania dużej ilości warzyw i owoców poprzez wspólne wykonywanie oraz degustację sałatek owocowych i warzywnych, koktajli, jak również różnorodnych propozycji zdrowych przekąsek. Zajęcia poprzedzone będą krótkim wprowadzeniem, rozmową, pokazem lub filmem. W czasie zajęć dzieci nauczą się jak komponować zdrowe i smaczne posiłki, poznają piramidę żywienia. Wprowadzona zostanie nauka poprzez działanie, dzięki temu dzieci zapamiętają, co jest zdrowe. W ramach zachęcania do zdrowego żywienia dzieci, do pomocy zaproszeni zostaną chętni rodzice.
Tematyka zajęć prowadzonych w ramach innowacji ,,Motylki jedzą zdrowo” odnosi się do zakresu wymagań zawartych w programie wychowania przedszkolnego oraz rozszerzenia treści podstawy programowej, dotyczących wychowania zdrowotnego, z naciskiem na zasady zdrowego żywienia. Lista zaplanowanych działań ma charakter otwarty i może ulec zmianie w zależności od potrzeb.
Korzyści dla dzieci:
owoców);
Korzyści dla nauczyciela i szkoły:
Działania podjęte w związku z wdrożoną innowacją będą na bieżąco publikowane na stronie internetowej szkoły oraz platformie edukacyjnej MT. Ewaluacja podejmowanych działań innowacyjnych będzie realizowana pod koniec roku szkolnego, a narzędziem będzie rozmowa z rodzicami na zebraniu oraz prowadzona na bieżąco obserwacja pracy i zaangażowanie dzieci podczas zajęć. Pod koniec roku szkolnego, po analizie rozmów z rodzicami i obserwacji dzieci, zostanie napisane sprawozdanie z realizacji innowacji pedagogicznej.